노희영의 브랜딩 법칙 – 독서리뷰
31page. 노희영이 무엇인가에 뜻한바가 있어서 들어왔구나 싶어서 사장님이 만나자고 했다.
34page. 나는 내꿈을 이룰 때까지 참고 견딜 수 있다.
35page. 마켓에 모든 기획에는 비밀이 있다.
43page. 상품의 이미지를 만드는 것이 마케팅의 핵심이다.
58page. 권력은 두발로 뛰어다닐 때 생긴다.
61page. 나의 권력은 끊임없는 노력으로부터 나왔다.
64page. 문제가 있다고 생각하면 시장을 분석해서 대안을 찾는다.
85page. 하늘에서 떨어지는 보석에도 불평거리를 찾는것이 ‘소비자’다.
85page. 기획자는 트랜드를 단순히 바라보면 안된다. 트랜드라는 배에 올라타야 한다.
93page. 명확한 콘셉은 본질을 건들때 나온다.
129page. 식음료 사업의 본질은 교육사업이다. 내 기술과 품질을 유지 할 수 있어야 한다.
193page. 브랜드를 키울때 가장 중요한 것은 해야 할 것과 하지 말아야 할 것을 정리하는 것이다.
197page. 물장사는 물로 돈을 벌어야 한다.
199page. 어떻게 남길것인가? vs 무엇을 남길것인가?
31page. The CEO said, “I want to meet Noh Hee-young — she must have joined us with a strong goal.”
34page. I can wait and endure until I achieve my dream.
35page. Every market plan has a secret behind it.
43page. Creating a product’s image is the heart of marketing.
58page. Power comes when you move and take action.
61page. My power came from nonstop effort.
64page. When I see a problem, I study the market and look for another way.
85page. Even if jewels fall from the sky, consumers still find something to complain about.
85page. A planner shouldn’t just watch trends — they must jump on the trend boat and ride it.
93page. A clear concept is born when you touch the true essence.
129page. The real nature of the food and beverage business is education — you must keep your skills and quality.
193page. The most important thing in growing a brand is to decide what to do and what not to do.
197page. In the water business, you must make money from water.
199page. “How will you leave it?” versus “What will you leave behind?”
